نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت در کیش

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  ثبت شرکت در کیش را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکتهای مسئولیت محدود و سهامی خاص در کیش که انجام امور ترخیص کالا و امور واردات و صادرات و حق العمل کاری را دارند. با امتیاز ۱۵ سال معافیت مالیاتی به شرط آنکه در محدوده جزیره کیش فعالیت می کنند میتوانند شرکت خود را با توجه به مدارک مورد نیاز که در ادامه ذکر شده است، ثبت نمایند.

ثبت شرکت مسولیت محدود در کیش

 

    دو نسخه شرکتنامه که تکمیل شده و به امضاء کلیه شرکاء رسیده باشد

    دو نسخه تقاضانامه

    دو نسخه اساسنامه

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه شرکاء و مدیران شرکت (در صورتی که اشخاص مذکور دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه ، آگاهی روزنامه ارائه میشود).

    تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکاء (در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد شد).

 

ثبت شرکت سهامی خاص در کیش

 

    دو نسخه اظهارنامه

    دو نسخه اساسنامه که تکمیل شده

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان

    گواهی از یکی از بانکهای جزیره کیش که حاکی از پرداخت لااقل ۳۵% سرمایه باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت تعاونی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید. شرکت های تعاونی بسته به نوع فعالیت شامل دو دسته می باشند: الف- شرکت تعاونی تولید، که در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعات، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری فعالیت دارند. ب- شرکت تعاونی توزیع: که فعالیت اصلی آن تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی های اعضاء می باشد. البته می توان در ثبت شرکت تعاونی تعداد موضوع و نوع موضوع فعالیت را با ارائه طرح پیشنهادی افزایش داد.

 

شرکت های تعاونی از نظر عضویت نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

 

    شرکت تعاونی عام: که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد و برای تامین سرمایه، باید سهام آن را به عموم عرضه کنند.

    شرکت تعاونی خاص: که عضویت در آن برای افراد و گروه های خاصی آزاد می باشد مانند کارگران، کشاورزان، دانشجویان، ایثارگران و زنان مشاغل خاص.

 

بنابراین تعاونی کسانی که واجد شرایط هستند را باید به عنوان عضو انتخاب کند و شامل هیچ محدودیتی نیز نمی شود. در این صورت شرکت های تعاونی که بیش از ۵۰۰ عضو دارند یا اتحادیه هایی که تعداد اعضای آنها بیش از ۲۰۰۰ نفر باشد ” تعاونی بزرگ ” نامیده می شود. قید عبارت “تعاونی” به شکل خوانا در تابلو و سربرگ های شرکت الزامی است و فقط یک شرکت تعاونی می توان در هر موضوع فعالیت در واحد های صنفی و شهرستانها و واحدهای کارمندی و کارگری تشکیل داد.

قوانین ثبت شرکت تعاونی:

 

    حداقل تعداد اعضا ۷ نفر باید باشد در زمان ثبت شرکت و نباید از این میزان در دوران فعالیت شرکت تعاونی کمتر شود.

    در  ثبت شرکت های تعاونی که به  منظور اشتعال تولید و خدمات توسط کمک های دولتی ، تعداد اعضا حداقل بایستی ۵۰%  مشاغل دائمی طرح تعاونی باشد.

    اگر ثبت شرکت تعاونی بدون کمک دولت و با هدف سرمایه گذاری باشد و دست کم نصف سرمایه گذاری طرح توسط اعضای تعاونی تامین شود رعایت بند دوم الزامی نیست.

    تعداد اعضا در ثبت شرکت تعاونی مسکن باید با توجه به اهلیت مدیران تعاونی و به تشخیص اداره کل تعاون تعیین می شود.

    اعضای تعاونی باید مبلغ تعهد شده را ظرف مدت مقرر در اساسنامه که دوسال می باشد، تادیه کند.

    برای تامین سرمایه تعاونی، سهم اعضا برابر است مگر این که مجمع جور دیگری تشخیص دهد. که در این صورت حداکثر میزان سهام هر کدام از اعضا حداکثر باید ۳۰% سرمایه تعاونی باشد.

    اتخادیه تعاونی با حداقل ۷ عضو که دارای موضوع فعالیت مشترک می باشند در سطح شهرستان یا استان تشکیل می گردد.

 

حداقل سرمایه ثبت شرکت تعاونی:

 

حداقل میزان برای ثبت شرکت ها ی تعاونی سرمایه یک میلیارد ریال می باشد.

مراحل ثبت شرکت تعاونی:

 

ابتدا هیات موسس که متشکل از متقاضیان حائز شرایط قانونی می باشد، اقداماتی در جهت تهیه طرح پیشنهادی و تنظیم اسانامه منطبق بر قانون بخش تعاونی، دعوت به عضویت افرادی که واجد شرایط هستند و همچنین تشکیل اولین مجمع عمومی عادی برای تصویب اساسنامه شرکت تعاونی و تعیین هیات مدیره و بازرسان و سایر وظایف مجمع عمومی عادی، انجام دهند.

 

البته موسسین تعاونی باید اطلاعات کافی از قوانین وکلیات ثبت شرکت تعاونی داشته باشند و در صورت لزوم در کلاس های آموزشی یک روزه که اداره کل تعاون استان برگزار می کند شرکت کند که زمان تشکیل کلاس ها حداکثر یک هفته بعد از تاریخ ارائه تقاضا خواهد بود.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تعاونی

 

    تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی اعضا موسس تعاونی

    گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت

    برگ عدم سوء پیشینه

 



:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکت با مسئولیت محدود در واقع شرکتی است که با حداقل ۲ نفر شریک برای امور تجارتی تشکیل می‌شود و مسئولیت هر یک از شرکا نسبت به بدهی‌های شرکت فقط محدود به سرمایه آن‌ها در شرکت است و در صورت کافی نبودن سرمایه لازم نیست که از اموال شخصی خود طلب طلبکاران را بدهند! در واقع در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکاران نمی‌توانند از اموال سهامداران شرکت مطالبه کنند. این موضوع در ماده ۹۴ قانون تجارت به صورت کامل توضیح داده شده است.

اسم شرکت با مسئولیت محدود

 

در ماده ۹۵ قانون تجارت آمده است که در اسم شرکت ضروری است عبارت “با مسئولیت محدود” قید شود و در اسم شرکت نباید اسم هیچ از شرکا گذاشته شود و اگر اسم شریکی درج شود وی حکم شریک در شرکت تضامنی را دارد.

اگر در اسمی که برای شرکت می‌گذاریم عبارت با مسئولیت محدود قید نشود شرکت در برابر اشخاص ثالث به عنوان شرکت تضامنی محسوب می‌گردد.

همه چیز درباره شرکت با مسئولیت نامحدود

 

    در شرکت با مسئولیت محدود، سرمایه به سهم‌الشرکه تقسیم می‌شود نه به سهام؛ همچنین در این شرکت ورقه‌ای به نام سهم‌الشرکه صادر نمی‌شود.

    شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم‌الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

    بر اساس ماده ۹۷ قانون تجارت در شرکت‌نامه باید صراحتا قید شود که سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.

    برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید شرکت‌نامه‌ای تنظیم شود و تمام شرکا آن را امضا کنند.

    بر اساس ماده ۱۰۰ قانون تجارت حتما باید در شرکتنامه قید شود که سهم‌الشرکه غیرنقدی هر کدام از شرکا به چه میزانی تقویم شده است.

    حداقل تعداد شرکا باید ۲ نفر باشد و باید سن یکی از آن‌ها بالای ۱۸ سال باشد. محدودیتی برای شرکا در قانون تعیین نشده و سقفی برای آن وجود ندارد.

    اشخاض محجور نیز می‌توانند با واسطه نمایندگان قانونی خود در این نوع شرکت سهیم شوند چون شرایط خاصی برای شریک شدن در این نوع شرکت وجود ندارد.

    سهم‌الشرکه در این نوع از شرکت به طور آزادانه قابل نقل و انتقال نخواهد بود.

    حداقل سرمایه شرکت باید ۱۰۰٫۰۰۰ تومان باشد و این مبلغ اسمی است.

    انتخاب بازرس در شرکت با مسدولیت محدود اختیاری است.

    در صورت فوت یا ورشکستگی شرکا شرکت منحل نمی‌شود.

    بر اساس قانون اگر در شرکت تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد از طریق هیات‌نظار بر فعالیت‌های شرکت نظارت می‌شود و اگر شرکت کمتر از ۱۲ عضو داشته باشد نظارت جنبه انفرادی دارد و هر یک از شرکا به تنهایی حق کنترل اعمال مدیر شرکت را دارد.

    بر اساس ماده ۹۸ قانون تجارت کلیه شرکا نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم الشرکه‌های غیر نقدی معین شده، در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.

    بر اساس ماده ۱۰۷ قانون تجارت هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارند در مجامع حق رای خواهد داشته، مگر اینکه در اساسنامه شرکت ترتیب دیگری لحاظ شده باشد.

    اعضا هیات‌نظار لاقل سه نفر از شرکا خواهند بود و بر اساس ماده ۱۶۵ قانون تجارت هیات‌نظار برای یکسال انتخاب خواهد شد.

 

مدارک لازم برای برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

    کپی کارت ملی برابر اصل شده محضری تمام اعضا شرکت

    کپی شناسنامه برابر اصل شده محضری تمام اعضا شرکت

    گواهی به روز عدم سوپیشینه هیئت‌مدیره از پلیس +۱۰

    ارائه مجوز کاری در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت



:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکت سهامی به شرکتی اطلاق می‌شود که مسئولیت مالکین سهام تنها به میزان مبلغ اسمی آن‌هاست و سرمایه شرکت به سهام تقسیم شده است و دارای دو نوع شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم می‌شود.

شرکت سهامی عام

 

شرکت‌ سهامی عام شرکتی است که مؤسسین آن‌ قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می‌کنند.

نام شرکت

 

نام شرکت توسط موسسین شرکت انتخاب می‌شود و باید در شرکت‌های سهامی عام عبارت “شرکت سهامی عام” چه قبل و یا چه بعد از نام شرکت بیاید (ماده ۴ لایحه ۱۳۴۷)

حداقل سرمایه

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام ۵۰۰ تومان است. و سرمایه در این نوع شرکت غیر قابل برداشت است و نمی‌توان آن را به عنوان سود میان شرکاء تقسیم کرد

تشکیل شرکت سهامی عام

 

    شرکت سهامی عام نوع بخصوص ومنحصر بفرد شرکت های بزرگ می باشد که اجازه فروش سهام به عموم مردم را دارد و مردم می توانند در هنگام اعلام پذیره نویسی به شعب بانک اعلام شده مراجعه و ورقه تعهد سهم را امضا و وجوه معینه را به حساب شرکت واریز نمایند. ذیلا توضیحات مختصری در خصوص این نوع شرکت با استفاده از مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت بیان می گردد.

    بعد از ثبت به هیچ یک از شرکاء عنوان مؤسس داده نمی‌شود.

    موسسین می‌تواننداز اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند

    موسسین شرکت باید مقررات قانونی را در تشکیل شرکت رعایت نمایند ماده ۲۳ لایحه قانونی ۱۳۴۷ ضمانت اجرای عدم رعایت مقررات را مسئولیت تضامنی ایشان دانسته ‌و مقرر می‌دارد:”موسسین شرکت نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می‌دهند مسئولیت تضامنی دارند”.

     مؤسسین باید ابتدا به بانک مراجعه و حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس افتتاح کنند.

     بیست درصد سرمایه شرکت را مؤسسین باید خود تعهد نموده و حداقل ۳۵% آن را به حساب مذکور واریز نمایند.

    در صورتی که مؤسسین غیر نقد باشد اسناد آن در بانک تودیع می‌شود.

    مؤسسین می‌بایست اظهارنامه‌ای را به انضمام پیش‌نویسی سهام که به امضای مؤسسین رسیده به اداره ثبت شرکت‌ها در تهران یا دایره ثبت شرکت‌ها در شهرستان‌ها تقدیم کنند.

    مرجع ثبت شرکت‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک، اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را به موسسین می‌دهد.

    اعلامیه پذیره نویسی می‌بایست توسط مؤسسین شرکت در جراید آگهی گردیده و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می‌گیرد در معرض دید علاقمندان قرار داده شود. (طبق ماده ۱۱ لایحه قانونی ۱۳۴۷ )

    با انتشار اعلامیه پذیره نویسی، موسسین از عموم برای سرمایه گذاری در شرکت در شرف تأسیس دعوت به عمل می‌آورند.

 

پذیره‌نویسی

 

پذیره نویسی عملی حقوقی است که به براساس آن فرد بخشی از سرمایه شرکت سهامی عام در شرف تأسیس را تعهد می‌کند و بخشی از مبلغ تعهد شده را که از ۳۵% نباید کمتر باشد به حساب شرکت در شرف تأسیس واریز می‌کند تمام اشخاصی که دارای اهلیت هستند می‌توانند اقدام به پذیره نویسی نمایند.پذیره نویسان می‌توانند از اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. و براساس اصل ۸۱ قانون اسلامی اتباع کشورهای خارجی در ایران حق پذیره‌نویسی ندارند عیوب و ایرادات ماهوی در عمل پذیره‌نویسی تابع مقررات عام حقوق مدنی است و عدم رعایت مقررات شکلی در پذیره نویسی موجب بطلان آن شود.

مجمع عمومی موسس

 

این مجمع با حضور پذیره‌نویسان و مؤسسین تشکیل می‌شود و دیگر در طول زمان حیات شرکت تشکیل نخواهد شد.

مؤسسین حداکثر ظرف یک ماه از پایان مهلت پذیره‌نویسی آن‌ها را بررسی می‌کنند و بعد از احراز صحت تعهد کل سرمایه و واریز حداقل ۳۵% آن به حساب شرکت در شرف تاسیس و بعد از تخصیص سهام هر یک از مؤسسین و پذیره‌نویسان از طریق روزنامه کثیر‌الانتشاری که نام آن در طرح اعلامیه پذیره‌نویسی ذکر شده بود جهت شرکت در مجمع عمومی و مؤسس دعوت می‌شوند.

اداره جلسه مجمع عمومی موسس

 

این مجلس توسط هیأت رئیسه‌ای مرکب از یک رئیس و یک منشی و دو ناظر اداره می‎شود و اشخاص مذکور با رأی حاضرین در مجمع انتخاب می‌شوند .

 

(طبق ماده ۱۰۱ لایحه قانونی)

و می‌بایست رئیس مجمع و ناظران از میان صاحبان سهام باشند ولی منشی جلسه ممکن است غیر صاحب سهم باشد.

شخصیت حقوقی شرکت

 

بعد از تشکیل مجمع عمومی مؤسس و انجام وظایف خاصی که به‌عهده آن است شرکت ایجاد شده و شخصیت حقوقی می‌یابد.

ثبت شرکت

 

بعد از تشکیل شرکت باید آن را به ثبت رسانید و به ثبت رساندن شرکت پس از ثبت بر عهده مدیران است و ثبت شرکت باید ظرف ۶ ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه جهت تشکیل به مرجع ثبت شرکت‌ها صورت پذیرد. (طبق ماده ۱۹ لایحه قانونی) و تا وقتی شرکت به ثبت نرسیده باشد از انجام برخی از اعمال حقوقی محروم است مثل

صدور‌ ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم (ماده ۲۸ لایحه قانونی)

 

    انتشار اوراقه قرضه (ماده ۵۵ لایحه قانونی )

    استفاده از وجوهی که به حساب شرکت واریز شده است. (ماده ۲۲ لایحه قانونی )

    اگر شرکت ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه جهت تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسد به درخواست مؤسسین یا پذیره‌نویسان، مرجع ثبت شرکت‌ها گواهی حاکی از عدم ثبت را به بانک ارسال و بانک وجوه پرداختی اشخاص مذکور را مسترد می‌نماید. (ماده ۱۹ لایحه قانونی ) پس تحصیل شخصیت حقوقی شرکت موکول بهه ثبت آن نیست ولی عدم ثبت شرکت ممکن است موجب انحلال آن شود.

 

مدارک لازم جهت ثبت سهامی

 

     کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضا(حداقل ۵ نفر )

    دو نسخه اظهارنامه

    دو نسخه اساسنامه

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    دونسخه صورتجلسه هیات مدیره

    گواهی بانکی واریز ۳۵% سرمایه

    آگهی دعوت مجمع موسسین

    ارائه مجوز مرتبط در صورت نیاز



:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()